ChatGPT може бути не настільки енергоємним, як раніше вважалося

12.02.25

0

820

0

Нещодавній аналіз Epoch AI, некомерційного дослідницького інституту ШІ, спробував підрахувати, скільки енергії споживає типовий запит ChatGPT. Часто згадувана статистика полягає в тому, що ChatGPT потребує близько 3 ват-годин енергії, щоб відповісти на одне запитання, або в 10 разів більше, ніж пошук у Google.

Використовуючи останню стандартну модель OpenAI для ChatGPT, GPT-4o, як еталон, Epoch виявила, що середній запит ChatGPT споживає близько 0,3 ват-годин — менше, ніж багато побутових приладів.

ChatGPT
ChatGPT

«Споживання енергії насправді не є великою проблемою порівняно з використанням звичайних приладів, опаленням чи охолодженням вашого будинку або водінням автомобіля», — сказав TechCrunch Джошуа Ю, аналітик даних Epoch, який проводив аналіз.

Енергоспоживання штучного інтелекту та його вплив на навколишнє середовище, загалом кажучи, є предметом суперечливих дискусій, оскільки компанії ШІ прагнуть швидко розширити свою інфраструктуру. Лише минулого тижня група з понад 100 організацій  опублікувала відкритий лист  із закликом до індустрії штучного інтелекту та регуляторів переконатися, що нові центри обробки даних штучного інтелекту не виснажують природні ресурси та не змушують комунальні підприємства покладатися на невідновлювані джерела енергії.

Зрозуміло, цифра Epoch у 0,3 ват-години також є приблизною; OpenAI не опублікував деталі, необхідні для точного розрахунку.

Аналіз також не враховує додаткові витрати на електроенергію, пов’язані з такими функціями ChatGPT, як створення зображень або обробка вхідних даних. Ви визнали, що запити ChatGPT із «довгим введенням» — наприклад, запити із вкладеними довгими файлами — ймовірно споживають більше електроенергії наперед, ніж звичайне запитання.

Незважаючи на те, що за останні місяці відбулися значні прориви в ефективності штучного інтелекту, очікується, що масштаби розгортання штучного інтелекту сприятимуть величезному, енергоємному розширенню інфраструктури. Відповідно до звіту Rand, у найближчі два роки центрам обробки даних зі штучним інтелектом може знадобитися майже вся потужність електроенергії Каліфорнії 2022 року (68 ГВт). До 2030 року навчання передової моделі може вимагати потужності, еквівалентної потужності восьми ядерних реакторів (8 ГВт), прогнозується у звіті.

Увага OpenAI — як і решти індустрії штучного інтелекту — також зосереджується на моделях міркування, які, як правило, є більш ефективними з точки зору завдань, які вони можуть виконати, але вимагають більше обчислень для виконання. На відміну від таких моделей, як GPT-4o, які відповідають на запити майже миттєво, моделі міркування «думають» від секунд до хвилин, перш ніж відповісти, процес, який забирає більше обчислювальних ресурсів — і, отже, потужності.

Джерело: TechCrunch


Залишити коментар

Актуальне

У Києві відбувся Mind Export Summit 2025 – два дні про вихід бізнесу за кордон

Пресреліз

У Києві відбувся Mind Export Summit 2025 – два дні про вихід бізнесу за кордон

13 лютого у столичному КВЦ «Парковий» за підтримки Ощадбанку відбувся Mind Export Summit 2025 – захід для тих, хто бажає масштабувати свій бізнес на з...

21.02.25

509

0
Найкращі альтернативи Google Photos для зберігання зображень

Огляд

Найкращі альтернативи Google Photos для зберігання зображень

Диджитал

Google Photos — чудовий сервіс для зберігання зображень на різних пристроях. Але Google Drive і Gmail пропонують тільки 15 ГБ безкоштовного сховища. G...

15.02.25

750

0
Огляд передових моделей AI : які моделі змінять світ і як їх використовувати

Огляд

Огляд передових моделей AI : які моделі змінять світ і як їх використовувати

Інновації

Моделі ШІ розробляються із запаморочливою швидкістю всіма, від великих технологічних компаній на кшталт Google до стартапів на кшталт OpenAI і Anthrop...

18.02.25

714

0
Підпишіться на нас

Раз на тиждень ми будемо надсилати Вам найцікавіші новини тижня

Конфіденційність гарантована

Популярні статті

Топ україномовних блогів про маркетинг

Огляд

Топ україномовних блогів про маркетинг

Хороший маркетинг – необхідність для українського бізнесу. Незважаючи на те, що в країні з початком війни багато, що змінилося, якісна та корисна інфо...

26.12.23

2 106

0
Чим спричинений відтік клієнтів з українського ринку IT у 2023 та як цьому зарадити

Чим спричинений відтік клієнтів з українського ринку IT у 2023 та як цьому зарадити

Останні декілька років були надзвичайно важкими для IT-сектору України. Починаючи з коронавірусу та продовжуючи повномасштабним вторгненням, країна не...

23.01.24

2 065

0
Топ україномовних телеграм 2023 для підприємців і маркетологів

Огляд

Топ україномовних телеграм 2023 для підприємців і маркетологів

Телеграм-канали – джерело корисної інформації для маркетологів та підприємців. Тут можна знайти ідеї, методи розв’язання поставлених задач та мотиваці...

22.11.23

2 049

0
20 найкращих книжок, які варто прочитати

Бізнес

20 найкращих книжок, які варто прочитати

Бізнес

Я рекомендую стартапам читати книги про маркетинг, а маркетологам про стартапи. Бо людям не потрібні унікальні бренди – їм потрібні унікальні продукти...

30.05.24

2 048

0
Шахрайства з криптовалютою: Як не стати жертвою. Частина 1

Інвестиції

Шахрайства з криптовалютою: Як не стати жертвою. Частина 1

Інвестиції

Криптовалюти є гарячою темою, і ця тема викликає багато шуму. І на те є вагома причина — вартість віртуальної валюти, як-от Bitcoin, Ethereum, XRP, Te...

23.10.24

2 014

0
У 2024 розвиток банківського кредитування залежатиме від розміру облікової ставки НБУ

Пресреліз

У 2024 розвиток банківського кредитування залежатиме від розміру облікової ставки НБУ

У 2024 році розвиток кредитування напряму залежатиме від розміру облікової ставки НБУ та ефективності державних кредитних програм, зокрема іпотечної п...

05.10.23

2 013

0

 

Опитування
У якій соцмережі ви проводите найбільше часу?
Facebook
13% (39)
Instagram
6% (19)
TikTok
9% (27)
Telegram
24% (74)
Youtube
32% (96)
Twitter
2% (5)
А що це?
14% (44)
Залишити коментар

Натиснувши «Прийняти всі cookie-файли» ви погоджуєтесь на розміщення всіх cookie-файлів на вашому пристрої. Ви можете змінювати налаштування cookie-файлів або відкликати вашу згоду на їх використання у будь-який час натиснувши на «Налаштування cookie-файлів».