25 угод на загальну суму $510 млн за пів року: український ринок M&A зростає попри війну

23.07.24

0

1 164

0

У першому півріччі на українському ринку злиттів та поглинань було укладено 25 угод на загальну суму $510 млн, що свідчить про поступове відновлення інтересу інвесторів та адаптацію до змін економічного ландшафту, зазначила Світлана Щербатюк, керівниця напряму супроводження корпоративних угод, iнвестиції та ринки капіталу, KPMG в Україні.

Попри нижчий рівень прозорості звітності щодо угод порівняно з попереднім роком – 48% розкриття вартості угод порівняно з 58% у першому півріччі 2023 року – спостерігається стійкість українського M&A ринку, йдеться у звіті KPMG.

Серед ключових угод – раунд фінансування ІТ-компанії Creatio на суму $200 млн та придбання телекомунікаційної компанії «Датагруп-Воля» за $120 млн компанією NJJ Capital. 

Ці дві угоди призвели до збільшення середньої вартості угоди з $28 млн у першій половині 2023 року до $43 млн за той самий період 2024 року, що свідчить про зростаючу впевненість інвесторів в українському ринку, зазначили в KPMG.

Серед помітних транскордонних угод – придбання українськими ІТ-компаніями Ciklumта Intellias компаній у Північній Америці та інвестиції групи ДТЕК у відновлювану енергетику у Східній Європі, що свідчить про стратегічну диверсифікацію активів. 

Попри зниження частки угод з придбання українських активів у першому півріччі іноземні інвестори залишалися досить активними. Було оголошено про сім угод (порівняно з девʼятьма угодами у першому півріччі 2023 року) загальною вартістю $410 млн. Левова частка вхідних угод була у сфері інновацій та технологій, що є продовженням тенденцій 2023 року.

У першій половині 2024 року активність у M&A сфері в секторі ІТ зросла на 80% – до $305 млн в порівнянні з $168 млн за аналогічний період попереднього року. 

активність у M&A сфері в секторі ІТ
Image Credits: Pixabay

Цей сплеск пояснюється адаптивністю галузі та низкою стратегічних інвестицій, як-от інвестиційний раунд Creatio у розмірі $200 млн, очолюваний Sapphire Ventures, що підкреслює зростаючу привабливість сектору для глобальних інвесторів, особливо з Північної Америки та Європи, коментує Максим Тарасенко, заступник директора, інвестиції та ринки капіталу, KPMG в Україні.

Відкриття ринку землі сільськогосподарського призначення в Україні для юросіб з 1 січня 2024 року спричинило сплеск активності у секторі. Лише за перший квартал було укладено 25 700 угод із земельними ділянками площею 58 800 гектарів, що на 7% перевищує попередній рекорд, зафіксований у четвертому кварталі 2023 року, та посилює ключову роль сільського господарства у сфері злиттів та поглинань в країні. 

Сектор нерухомості та будівництва в Україні переживає значне зростання інтересу інвесторів та активності у сфері злиттів та поглинань (близько 16% від загального обсягу угод в Україні за перше півріччя 2024 року), що зумовлено величезною потребою у післявоєнній реконструкції та розвитку. 

Серед помітних угод – продаж Dragon Capital складського комплексу Amtel у Київській області виробнику дверей «Новий стиль» компанії «ГІСТІОН» за орієнтовні $30-40 млн.

Головний тренд на українському ринку M&A угод – транскордонні придбання іноземних активів українськими інвесторами. Вони займають майже половину всіх угод у першому кварталі 2024-го. 

Джерело: Forbes 

Залишити коментар

Актуальне

Чому не варто використовувати безкоштовний конструктор сайтів

Огляд

Чому не варто використовувати безкоштовний конструктор сайтів

Бізнес

Розробка сайту для продажу товарів і послуг потрібна практично в будь-якій ніші. Багато підприємців не розуміють навіщо платити за розробку спеціаліст...

19.11.24

886

0
Як виграшна ставка на криптовалюту може змінити науку про мозок та довголіття

Інвестиції

Як виграшна ставка на криптовалюту може змінити науку про мозок та довголіття

BioTech

На початку квітня Джеймс Фікель сів на потяг із Бостона до Нью-Хейвену, штат Коннектикут, щоб перевірити мізки. Мізки, про які йдеться, колись знаходи...

17.11.24

792

0
Створення вашого бренду: процвітання в індустрії друку на футболках

Бізнес

Створення вашого бренду: процвітання в індустрії друку на футболках

Бізнес

Бізнес із друку на футболках – це не просто нанесення малюнків на тканину – це динамічна арена, де мистецтво зустрічається з можливостями у глобальном...

15.11.24

688

0
Підпишіться на нас

Раз на тиждень ми будемо надсилати Вам найцікавіші новини тижня

Конфіденційність гарантована

Популярні статті

Performance-маркетинг для стартапу

Бізнес

Performance-маркетинг для стартапу

Стартапи

За найпоширенішим із кількох визначень стартап — це справа, яку починають «з нуля» на залучені гроші. Вона заснована на інноваційній ідеї та швидко ро...

05.06.24

1 001

0
Основні методи кібербезпеки сьогодні

Бізнес

Основні методи кібербезпеки сьогодні

Бізнес

З усіх вкладень, що надсилаються електронною поштою щодня, 40% є шкідливими, тобто представляють потенційний високий ризик для одержувача. Крім того,...

16.09.24

1 001

0
Франшиза vs Стартап: коли йти протоптаною стежкою, а коли обирати власний шлях

Інвестиції

Франшиза vs Стартап: коли йти протоптаною стежкою, а коли обирати власний шлях

Стартапи

Якщо ви стоїте на роздоріжжі, замислюючись про те, чи починати власну справу зараз, то раджу вам не думати дуже довго. Насправді перед вами два шляхи:...

17.09.24

1 000

0
Криптовалюти та майбутнє: погляди гендиректора Circle

Інвестиції

Криптовалюти та майбутнє: погляди гендиректора Circle

Інвестиції

Джеремі Аллер, CEO Circle, управляє компанією, що стоїть за стейблокіном USDC, вже 11 років. Нещодавно він заявив, що зараз найбільш оптимістично нала...

25.06.24

997

0
Максимізація доходу за допомогою гнучких методів ціноутворення

Бізнес

Максимізація доходу за допомогою гнучких методів ціноутворення

Бізнес

Швидка адаптація до ринкових коливань має важливе значення для успіху бізнесу. Однією з найефективніших стратегій підтримки конкурентної переваги є ви...

27.09.24

995

0
Битва за виживання: бізнес проти бренду

Бізнес

Битва за виживання: бізнес проти бренду

Бізнес

Виживання бізнесу – це ширше поняття, що охоплює здоров'я та життєздатність компанії. З іншого боку, виживання бренду є більш конкретним і фокусується...

13.06.24

989

0

 

Опитування
У якій соцмережі ви проводите найбільше часу?
Facebook
12% (34)
Instagram
6% (17)
TikTok
9% (25)
Telegram
26% (71)
Youtube
29% (80)
Twitter
2% (5)
А що це?
16% (43)
Залишити коментар

Натиснувши «Прийняти всі cookie-файли» ви погоджуєтесь на розміщення всіх cookie-файлів на вашому пристрої. Ви можете змінювати налаштування cookie-файлів або відкликати вашу згоду на їх використання у будь-який час натиснувши на «Налаштування cookie-файлів».