Чому так важко створити надійний автомобіль з автономним керуванням

15.07.25

0

553

0

Два десятиліття тому американські військові розпочали гонку зі створення автомобілів з автономним керуванням, відправивши флот молодих роботів через пустелю Мохаве у своєму основоположному конкурсі DARPA. До 2015 року технологія автономних транспортних засобів широко використовувалася, і галузь вирувала прогнозами про те, що безпілотні автомобілі незабаром будуть повсюди.

Цього не сталося. Деякі традиційні автовиробники та стартапи відмовилися від своїх зусиль, посилаючись на надмірні витрати та складність. Регулятори посилили контроль над новою технологією після аварій за участю автомобілів, оснащених системами часткової автоматизації.

Компанії, які все ще досягають успіхів, діють обережно, усвідомлюючи серйозну репутаційну шкоду, коли хтось отримує травми або гине внаслідок зіткнень з безпілотним автомобілем. Waymo, підприємство материнської компанії Google Alphabet Inc., запровадило свою службу безпілотних таксі в четвертому за величиною місті США в березні завдяки партнерству з Uber Technologies Inc. Tesla Inc. запустила службу «роботаксі» з приблизно 10 або 20 автомобілями Model Y, що працюють під наглядом людини, в деяких районах Остіна, штат Техас, у червні. Це все ще було далеко від того, що обіцяв генеральний директор Ілон Маск у 2019 році, коли заявив, що автовиробнику залишився рік до запуску 1 мільйона роботоксі на дорогах.

Tesla
Tesla

Хто є лідером у сфері безпілотних автомобілів?

Зрештою, Маск хоче запропонувати повністю автономний сервіс поїздок за допомогою спеціально розробленого двомісного автомобіля під назвою Cybercab. Виробництво транспортного засобу, прототип якого не має керма, може розпочатися у 2026 році. Але Tesla має послужний список невиконаних обіцянок, і досі незрозуміло, як компанія має намір перейти від продажу передових функцій допомоги водієві до повної автономності. Федеральні регулятори розслідують набір функцій допомоги водієві, які Tesla рекламує як повністю автономне керування, після численних аварій, одна з яких призвела до смертельного результату. Національне управління безпеки дорожнього руху заявило, що розслідує інциденти, коли роботизовані таксі Tesla, здавалося, порушували правила дорожнього руху протягом першого дня пропонування платних поїздок в Остіні.

Waymo наразі робить найбільші кроки, їхні роботизовані таксі добре зарекомендували себе у Фініксі, Лос-Анджелесі та Сан-Франциско. Компанія планує запустити їх в Атланті цього літа після дебюту своєї послуги в Остіні в березні. Waymo прагне впровадити деякі зі своїх технологій у легкові автомобілі Toyota Motor Corp., що може демократизувати функції автономного водіння.

Китай став осередком активності завдяки десяткам стартапів, причому кілька компаній розширюються по всьому світу. WeRide Inc. , яка у травні отримала ще 100 мільйонів доларів інвестицій від свого американського партнера Uber, планує розширити свою пропозицію роботаксі на Дубай та Європу. Baidu Inc. планує протестувати та зрештою запустити свою службу автономного перевезення Apollo Go в Європі . Вона має один з найбільших парків роботаксі в Китаї, який працює в таких містах, як Пекін та Гуанчжоу.

Однак часом може здаватися, що кожен прогрес супроводжується серйозною невдачею.

У кого виникли проблеми?

Компанії Ford Motor Co. та Volkswagen AG закрили свій бізнес з розробки автономних автомобілів Argo AI у жовтні 2022 року, що стало драматичним поворотом подій для бізнесу, який мав понад 2000 працівників і який деякий час розглядався для первинного публічного розміщення акцій. Ford, який списав свої інвестиції в Argo у розмірі 2,7 мільярда доларів, створив новий підрозділ, що зосередиться на функціях допомоги водієві. Генеральний директор VW Олівер Блюм пізніше відмовився від планів Audi щодо автономного автомобіля через повільний прогрес. Німецький автовиробник все ще докладає певних зусиль, зокрема через партнерство з постачальниками Robert Bosch GmbH, Mobileye Global Inc. та Horizon Robotics Inc.

Компанія Apple Inc. витратила мільярди доларів на розробку транспортного засобу з так званими можливостями автоматизації водіння 4-го або 5-го рівня, перш ніж у лютому 2024 року вирішила закрити свій автомобільний проект. Кілька менших стартапів, що займаються безпілотними автомобілями, відмовилися від своїх зусиль.

Компанія General Motors минулого року припинила свою діяльність у сфері Cruise після того, як у жовтні 2023 року одне з її робототаксі збило пішохода в Сан-Франциско. Компанія переорієнтувала ресурси на розробку автономних транспортних засобів, які вона могла б продавати споживачам, та вдосконалення функцій допомоги водієві Super Cruise. У травні GM найняла Стерлінга Андерсона, колишнього керівника відділу автопілотів Tesla.

Компанія Aurora Innovation Inc. у травні оголосила, що в Техасі вона поверне людину за кермо безпілотних вантажівок, змінивши курс менш ніж через три тижні після початку комерційного обслуговування там. Aurora заявила, що рішення перемістити «спостерігача» із задньої частини салону на місце водія було прийнято на прохання виробника вантажівок Paccar Inc.

У чому проблема повної автономії?

Щоб безпечно доставити пасажира до місця призначення, автономні системи 5-го рівня повинні бути здатні впоратися з будь-якою можливою ситуацією в будь-якому можливому місці, за будь-якої погоди, вдень чи вночі. Все це вимагає великої кількості датчиків та складних комп'ютерів, які поглинають обчислювальну потужність та є дорогими в розробці.

Деякі з малоймовірних сценаріїв та дивних інцидентів, з якими їм доведеться впоратися, можливо, ще навіть не сталися. Маневрування, що виконуються за частки секунди, можуть включати рішення, що вимагають складних компромісів, що можуть бути викликом навіть для людини. Наприклад, чи варто вам звернути та зіткнутися з літньою парою, щоб уникнути смерті дитини?

Навіть якщо автомобілі з автономним керуванням потрапляють у меншу кількість аварій, ніж ті, що керуються людьми, регулятори менш толерантні до помилок, допущених машинами, частково тому, що прихильники цієї технології рекламують підвищену безпеку як одну з переваг автономності транспортних засобів.

Які є альтернативи повній автономії?

Передові системи допомоги водієві, відомі як ADAS, допомагають водіям паркуватися, залишатися на своїй смузі та уникати перешкод за допомогою камер, радарів та інших датчиків. Системи можуть попереджати водіїв, а в деяких випадках ненадовго брати під контроль автомобіль, щоб уникнути зіткнень.

Наскільки розумні ці системи?

Галузь класифікує системи автоматизації за рівнями від 0 до 5. Функції рівня 0 просто передають інформацію водієві, наприклад, подають попереджувальний сигнал, коли ви виїжджаєте зі смуги руху.

Автопілот Tesla класифікується як 2-й рівень, оскільки він вимагає постійного втручання та нагляду водія, подібно до того, як пілот контролює певні автоматизовані системи в кабіні літака.

Mercedes-Benz Group AG пропонує автоматизацію 3-го рівня, яка не вимагає ні рук на кермі, ні погляду на дорозі, у вибраних автомобілях за певних умов у деяких частинах Німеччини та США.

Роботаксі, що тестуються в США та Китаї, можна віднести до більш просунутих систем 4-го рівня, але ці транспортні засоби обмежені в плані можливостей їхнього використання. Вершиною, якої ще належить досягти, будуть автомобілі 5-го рівня, які зможуть автономно їздити будь-де та за будь-яких умов.

Куди це веде?

У 2015 році тодішній генеральний директор Ford Марк Філдс передбачив, що безпілотні автомобілі з'являться на дорогах через п'ять років. Через рік Маск заявив, що Tesla продемонструє повністю автономну поїздку з Лос-Анджелеса до Нью-Йорка до кінця 2017 року — ще одна мета, яка прийшла і зникла. Справжній безпілотний автомобіль — 5-го рівня — не буде доступний до 2035 року, і, ймовірно, не протягом деякого часу після цього, повідомила S&P Global Mobility у 2023 році. Останнім часом з'явився певний оптимізм щодо того, що справи можуть рухатися швидше, а посада радника Маска в адміністрації президента Дональда Трампа розглядається як можливість оновити регулювання на користь галузі.

Залишити коментар

Актуальне

Чи може NASA функціонувати без Ілона Маска

Аналітика

Чи може NASA функціонувати без Ілона Маска

Аналітика

З усіх погроз, які президент Дональд Трамп та Ілон Маск кидали один одному, коли їхній альянс розпадався, ті, що спрямовані проти контрактів Маска з у...

15.07.25

719

0
Чому так важко створити надійний автомобіль з автономним керуванням

Аналітика

Чому так важко створити надійний автомобіль з автономним керуванням

Аналітика

Два десятиліття тому американські військові розпочали гонку зі створення автомобілів з автономним керуванням, відправивши флот молодих роботів через п...

15.07.25

553

0
5 кроків до купівлі бізнесу у 2025 році

Бізнес

5 кроків до купівлі бізнесу у 2025 році

Бізнес

Зараз ви, мабуть, запитуєте себе: навіщо мені купувати бізнес? Я підприємець. Я хочу його розпочати! Що ж, купівля бізнесу не обов'язково означає, що...

14.07.25

714

0
Підпишіться на нас

Раз на тиждень ми будемо надсилати Вам найцікавіші новини тижня

Конфіденційність гарантована

Популярні статті

Для еліти будують бункер вартістю 300 мільйонів доларів на випадок Третьої світової війни

Бізнес

Для еліти будують бункер вартістю 300 мільйонів доларів на випадок Третьої світової війни

Нерухомість

У 2026 році планується відкрити розкішний бункер «судного дня», призначений лише для членів, з басейнами, охороною здоров’я на основі штучного інтелек...

25.01.25

45 058

0
Гранти для підтримки ідей та бізнесу 2024

Гранти для підтримки ідей та бізнесу 2024

В Україні можна отримати грант на бізнес чи реалізацію ідеї. Війна не зупинить зростання економіки та прогрес в розвитку нашої країни. Розповідаємо пр...

15.01.24

8 494

2
10 головних фінтех-інновацій, які ви повинні знати

Інновації

10 головних фінтех-інновацій, які ви повинні знати

Fintech

Фінансові технології або фінтех - це більше, ніж просто модне слово у світі фінансових послуг. Користувачі, а також підприємства наздоганяють тенденці...

12.10.23

6 713

1
Макдональдс: Гамбургери на першому плані, але нерухомість - основа доходу

Макдональдс: Гамбургери на першому плані, але нерухомість - основа доходу

Чи знали ви, що найбільша мережа закладів швидкого харчування, "Макдональдс", насправді отримує велику частину своїх прибутків від нерухомості? За ві...

08.11.23

6 255

1
Google каже, що його новий квантовий чіп вказує на існування кількох всесвітів

Інновації

Google каже, що його новий квантовий чіп вказує на існування кількох всесвітів

Інновації

Google у понеділок анонсувала Willow, свій останній, найкращий квантовий обчислювальний чіп. Заяви Google щодо цього чіпа щодо швидкості та надійності...

11.12.24

6 217

1

 

Опитування
У якій соцмережі ви проводите найбільше часу?
Facebook
12% (45)
Instagram
6% (21)
TikTok
9% (33)
Telegram
23% (84)
Youtube
34% (124)
Twitter
1% (5)
А що це?
15% (54)
Залишити коментар

Натиснувши «Прийняти всі cookie-файли» ви погоджуєтесь на розміщення всіх cookie-файлів на вашому пристрої. Ви можете змінювати налаштування cookie-файлів або відкликати вашу згоду на їх використання у будь-який час натиснувши на «Налаштування cookie-файлів».