Очікування бізнесу залишаються песимістичними

02.08.24

0

1 131

0

У липні 2024 року ІОДА зріс до 44.4 з 43.6 у червні.

Підприємства будівництва значно покращили стримані оцінки своїх економічних результатів завдяки сезонному пожвавленню діяльності, а також бюджетному фінансуванню на будівництво та відновлення житла, інфраструктури, доріг та автострад: секторальний індекс у липні становив 49.6 порівняно з 43.0 у червні. Будівельники очікували збільшення обсягу будівництва, нових замовлень, закупівлі сировини та матеріалів й поліпшили оцінки щодо збільшення обсягу закупівлі послуг підрядників.

Підприємства промисловості зберегли стримані очікування щодо результатів своєї діяльності через дефіцит електроенергії, посилення бойових дій та брак кваліфікованих працівників: секторальний індекс у липні становив 45.8 (у червні – 45.5). Респонденти пом’якшили оцінки щодо обсягів виготовленої продукції та незавершеного виробництва, водночас мали стриманіші очікування щодо обсягу нових замовлень на продукцію, у тому числі експортних. 

Підприємства сфери послуг пом’якшили негативні оцінки результатів своєї економічної діяльності, попри значні перебої з енергопостачанням, зниження попиту та збільшення витрат бізнесу: секторальний індекс підвищився до 42.5 у липні з 39.7 у червні. Респонденти поліпшили оцінки щодо обсягу вже наданих послуг та нових замовлень на послуги, водночас спрогнозували подальше зменшення обсягу послуг у процесі виконання.

ИОДА
Image Credits: Pixabay

Підприємства торгівлі дещо погіршили очікування щодо результатів своєї діяльності під впливом тривалих відключень електроенергії та посилення курсових очікувань: секторальний індекс у липні становив 44.7 (у червні – 46.4). Торговельні компанії спрогнозували подальше зменшення товарообороту та обсягу закупівлі товарів для продажу, втретє поспіль надали негативні оцінки щодо запасів / залишків товарів для продажу, посиливши очікування щодо збільшення їх вартості, а також були налаштовані на подальше зниження торговельної маржі.

Підприємства промисловості, торгівлі та будівництва спрогнозували посилення темпів зростання як закупівельних цін, так і цін / тарифів на власну продукцію / послуги, натомість респонденти сфери послуг були налаштовані на незначне сповільнення останніх, незважаючи на посилення очікувань щодо зростання закупівельних цін.

Ситуація на ринку праці залишається складною. Лише керівники будівельних підприємств очікували на збереження чисельності працівників на рівні попереднього місяця. Респонденти промисловості та сфери послуг прогнозували скорочення персоналу, хоча й дещо нижчими темпами, ніж у попередньому місяці. Найстриманіші оцінки надали керівники торговельних підприємств.

Щомісячний індекс очікувань ділової активності (ІОДА) – інструмент оперативної оцінки та відстеження тенденцій розвитку економіки. Індекс розраховується на основі опитувань українських підприємств реального сектору економіки.

Джерело: НБУ

Залишити коментар

Актуальне

Чому не варто використовувати безкоштовний конструктор сайтів

Огляд

Чому не варто використовувати безкоштовний конструктор сайтів

Бізнес

Розробка сайту для продажу товарів і послуг потрібна практично в будь-якій ніші. Багато підприємців не розуміють навіщо платити за розробку спеціаліст...

19.11.24

872

0
Як виграшна ставка на криптовалюту може змінити науку про мозок та довголіття

Інвестиції

Як виграшна ставка на криптовалюту може змінити науку про мозок та довголіття

BioTech

На початку квітня Джеймс Фікель сів на потяг із Бостона до Нью-Хейвену, штат Коннектикут, щоб перевірити мізки. Мізки, про які йдеться, колись знаходи...

17.11.24

788

0
Створення вашого бренду: процвітання в індустрії друку на футболках

Бізнес

Створення вашого бренду: процвітання в індустрії друку на футболках

Бізнес

Бізнес із друку на футболках – це не просто нанесення малюнків на тканину – це динамічна арена, де мистецтво зустрічається з можливостями у глобальном...

15.11.24

687

0
Підпишіться на нас

Раз на тиждень ми будемо надсилати Вам найцікавіші новини тижня

Конфіденційність гарантована

Популярні статті

8 ідей для першого бізнесу, які відразу ж почнуть приносити прибуток

Бізнес

8 ідей для першого бізнесу, які відразу ж почнуть приносити прибуток

Бізнес

Як вибрати правильну бізнес-ідею? Скільки часу потрібно, щоб почати приносити прибуток? Якщо ви хочете бізнес, який одразу почне приносити гроші, ви п...

03.09.24

1 236

0
Навіщо влаштовувати вечірку для співробітників на честь закінчення року

Бізнес

Навіщо влаштовувати вечірку для співробітників на честь закінчення року

Вечірка для співробітників наприкінці року - один із найприємніших моментів для співробітників і фрілансерів. Це не тільки закриття для інших у бізнес...

06.02.24

1 231

0
Як фішинг підриває безпеку блокчейну: інтерв’ю з розробником Джеймсом Бачіні

Інвестиції

Як фішинг підриває безпеку блокчейну: інтерв’ю з розробником Джеймсом Бачіні

Перший квартал 2024 року здавався досить "типовим" з огляду на хакерські атаки, однак співзасновник CertiK зазначає, що фішингові атаки досягли "триво...

24.04.24

1 227

0
17-й Рейтинг агентств маркетингових сервісів згідно доходів за 2023 рік

Аналітика

17-й Рейтинг агентств маркетингових сервісів згідно доходів за 2023 рік

Аналітика

У грудні 2023 року ми підбили підсумки обсягу ринку маркетингових сервісів, таким чином визначивши поле, на якому працюють агенції. Нагадаємо, що 2023...

26.06.24

1 219

0
Майбутнє криптоіндустрії очима Джозефа Любіна

Інвестиції

Майбутнє криптоіндустрії очима Джозефа Любіна

Під час нещодавнього заходу ETHDenver генеральний директор компанії Consensys Джозеф Любін поділився своїми думками про зміну поглядів поколінь, сприч...

10.04.24

1 209

0
Vitagramma: медичний стартап одного клієнта та мільйонні перспективи

Бізнес

Vitagramma: медичний стартап одного клієнта та мільйонні перспективи

Стартапи

Медичний сервіс Vitagramma створено у 2012 році двома українцями (Дмитро Гік та Валентин Перція) з амбіціями завоювати світовий ринок та створити прод...

17.06.24

1 207

0

 

Опитування
У якій соцмережі ви проводите найбільше часу?
Facebook
12% (34)
Instagram
6% (17)
TikTok
9% (25)
Telegram
26% (71)
Youtube
29% (80)
Twitter
2% (5)
А що це?
16% (43)
Залишити коментар

Натиснувши «Прийняти всі cookie-файли» ви погоджуєтесь на розміщення всіх cookie-файлів на вашому пристрої. Ви можете змінювати налаштування cookie-файлів або відкликати вашу згоду на їх використання у будь-який час натиснувши на «Налаштування cookie-файлів».