Очікування бізнесу залишаються песимістичними

02.08.24

0

1 142

0

У липні 2024 року ІОДА зріс до 44.4 з 43.6 у червні.

Підприємства будівництва значно покращили стримані оцінки своїх економічних результатів завдяки сезонному пожвавленню діяльності, а також бюджетному фінансуванню на будівництво та відновлення житла, інфраструктури, доріг та автострад: секторальний індекс у липні становив 49.6 порівняно з 43.0 у червні. Будівельники очікували збільшення обсягу будівництва, нових замовлень, закупівлі сировини та матеріалів й поліпшили оцінки щодо збільшення обсягу закупівлі послуг підрядників.

Підприємства промисловості зберегли стримані очікування щодо результатів своєї діяльності через дефіцит електроенергії, посилення бойових дій та брак кваліфікованих працівників: секторальний індекс у липні становив 45.8 (у червні – 45.5). Респонденти пом’якшили оцінки щодо обсягів виготовленої продукції та незавершеного виробництва, водночас мали стриманіші очікування щодо обсягу нових замовлень на продукцію, у тому числі експортних. 

Підприємства сфери послуг пом’якшили негативні оцінки результатів своєї економічної діяльності, попри значні перебої з енергопостачанням, зниження попиту та збільшення витрат бізнесу: секторальний індекс підвищився до 42.5 у липні з 39.7 у червні. Респонденти поліпшили оцінки щодо обсягу вже наданих послуг та нових замовлень на послуги, водночас спрогнозували подальше зменшення обсягу послуг у процесі виконання.

ИОДА
Image Credits: Pixabay

Підприємства торгівлі дещо погіршили очікування щодо результатів своєї діяльності під впливом тривалих відключень електроенергії та посилення курсових очікувань: секторальний індекс у липні становив 44.7 (у червні – 46.4). Торговельні компанії спрогнозували подальше зменшення товарообороту та обсягу закупівлі товарів для продажу, втретє поспіль надали негативні оцінки щодо запасів / залишків товарів для продажу, посиливши очікування щодо збільшення їх вартості, а також були налаштовані на подальше зниження торговельної маржі.

Підприємства промисловості, торгівлі та будівництва спрогнозували посилення темпів зростання як закупівельних цін, так і цін / тарифів на власну продукцію / послуги, натомість респонденти сфери послуг були налаштовані на незначне сповільнення останніх, незважаючи на посилення очікувань щодо зростання закупівельних цін.

Ситуація на ринку праці залишається складною. Лише керівники будівельних підприємств очікували на збереження чисельності працівників на рівні попереднього місяця. Респонденти промисловості та сфери послуг прогнозували скорочення персоналу, хоча й дещо нижчими темпами, ніж у попередньому місяці. Найстриманіші оцінки надали керівники торговельних підприємств.

Щомісячний індекс очікувань ділової активності (ІОДА) – інструмент оперативної оцінки та відстеження тенденцій розвитку економіки. Індекс розраховується на основі опитувань українських підприємств реального сектору економіки.

Джерело: НБУ

Залишити коментар

Актуальне

Чому не варто використовувати безкоштовний конструктор сайтів

Огляд

Чому не варто використовувати безкоштовний конструктор сайтів

Бізнес

Розробка сайту для продажу товарів і послуг потрібна практично в будь-якій ніші. Багато підприємців не розуміють навіщо платити за розробку спеціаліст...

19.11.24

901

0
Як виграшна ставка на криптовалюту може змінити науку про мозок та довголіття

Інвестиції

Як виграшна ставка на криптовалюту може змінити науку про мозок та довголіття

BioTech

На початку квітня Джеймс Фікель сів на потяг із Бостона до Нью-Хейвену, штат Коннектикут, щоб перевірити мізки. Мізки, про які йдеться, колись знаходи...

17.11.24

811

0
Створення вашого бренду: процвітання в індустрії друку на футболках

Бізнес

Створення вашого бренду: процвітання в індустрії друку на футболках

Бізнес

Бізнес із друку на футболках – це не просто нанесення малюнків на тканину – це динамічна арена, де мистецтво зустрічається з можливостями у глобальном...

15.11.24

693

0
Підпишіться на нас

Раз на тиждень ми будемо надсилати Вам найцікавіші новини тижня

Конфіденційність гарантована

Популярні статті

7 рекламних налаштувань і тактик LinkedIn, про які ви навіть не підозрювали

Бізнес

7 рекламних налаштувань і тактик LinkedIn, про які ви навіть не підозрювали

Диджитал

Останні рекламні інновації LinkedIn, від CTV-оголошень до прогнозованих аудиторій, і як їх використовувати для досягнення максимальних результатів кам...

27.06.24

1 052

0
Дослідження стану креативної галузі очима працівників 2024: інсайти, виклики та тренди

Аналітика

Дослідження стану креативної галузі очима працівників 2024: інсайти, виклики та тренди

Дослідження

Агенція комунікацій «ВАРТО» представила результати дослідження креативної індустрії України очима працівників, яке було проведено разом із Gradus Rese...

06.10.24

1 037

0
Ключові переваги гібридної та віддаленої роботи

Аналітика

Ключові переваги гібридної та віддаленої роботи

Аналітика

Чи відчуває бізнес все ще загрозу через дистанційну роботу? Можливо. Легко зрозуміти, чому так багато власників бізнесу виступають проти віддаленої ро...

04.10.24

1 032

0
Як залучити венчурні інвестиції в український стартап

Інвестиції

Як залучити венчурні інвестиції в український стартап

Стартапи

Українська технологічна екосистема продовжує розвиватися навіть у складні часи Війни. Венчурні інвестиції стали ключовим джерелом зростання для багать...

12.09.24

1 025

0
Liki24: порятунок життя, економія грошей та мільйонна реєстрація на сайті

Бізнес

Liki24: порятунок життя, економія грошей та мільйонна реєстрація на сайті

Бізнес

У 2017 році Антон Авринський заснував стартап Liki24.com, який зараз рятує тисячі життів, діставаючи дефіцитні ліки та фінансує тих, хто не може дозво...

18.06.24

1 018

0
7 кроків до створення ефективних презентацій

Бізнес

7 кроків до створення ефективних презентацій

Бізнес

Виступаючи перед аудиторією, дуже важливо привернути її увагу з першого речення. Однак це непросте завдання. Часи, коли люди терпіли поганих ораторів...

03.06.24

1 016

0

 

Опитування
У якій соцмережі ви проводите найбільше часу?
Facebook
12% (34)
Instagram
6% (17)
TikTok
9% (25)
Telegram
26% (71)
Youtube
29% (80)
Twitter
2% (5)
А що це?
16% (43)
Залишити коментар

Натиснувши «Прийняти всі cookie-файли» ви погоджуєтесь на розміщення всіх cookie-файлів на вашому пристрої. Ви можете змінювати налаштування cookie-файлів або відкликати вашу згоду на їх використання у будь-який час натиснувши на «Налаштування cookie-файлів».