Дослідження стану креативної галузі очима працівників 2024: інсайти, виклики та тренди

06.10.24

0

1 741

0

Агенція комунікацій «ВАРТО» представила результати дослідження креативної індустрії України очима працівників, яке було проведено разом із Gradus Research, ВРК та платформою Happy Monday. Презентація відбулася 30 вересня в Києві.

Сфера креативу — жива та непередбачувана. Щодня тут з'являються нові тренди, змінюються робочі формати, а разом із ними й самі фахівці. Повномасштабне вторгнення додало чимало викликів працівникам креативних індустрій, серед яких і зміна попиту на креативні послуги, і криза на ринку праці, і зростаюча конкуренція за таланти з боку іноземних ринків. 

Щоб зрозуміти, куди рухається галузь, агенція комунікацій «ВАРТО» спільно з дослідницькою компанією Gradus Research, Всеукраїнською рекламною коаліцією та платформою Happy Monday провели спеціальне дослідження, в якому опитали представників креативних професій — фрилансерів, inhouse-працівників та креативників із агенцій, щодо їх очікувань від роботодавців. Серед учасників дослідження — спеціалісти з PR, маркетингу, SMM, дизайну, брендингу та інших напрямів. 

Дослідження стану креативної галузі очима працівників 2024
Дослідження стану креативної галузі очима працівників 2024

Як зазначила Наталія Холод, СЕО агенції комунікацій ВАРТО: «Наразі багато розмов, щодо кадрового голоду в галузі, однак на практиці бачимо, що питання глибше ніж кількісна нестача людей, також є питання в якості та настроях спеціалістів. Ми бачимо що є розрив між очікуванням роботодавців та кандидатів. Тож метою нашого дослідження було зрозуміти, що чекають спеціалісти креативної галузі від компаній в яких працюють, та, в подальшому, порівняти з очікуванням роботодавців та наблизити спільну реальність». 

Отже, чим живе українська креативна індустрія, які умови роботи шукають фахівці, де стикаються з викликами, а де бачать нові горизонти?  

Гібридність — це більше не про формат, а про нову філософію роботи

Гібридний формат вже давно перестав бути компромісом. 61% опитаних чоловіків і 56% опитаних жінок у креативі обирають гібридність як спосіб визначати, де і як бути ефективнішим. Тільки вдумайтесь: офіс для колаборацій та брейнштормів (32%), віддалена робота — для глибокого занурення в задачі (48%). Це стає стилем роботи, який дозволяє тримати ритм, змінювати фокус та знаходити нові ідеї на межі різних середовищ.

Кар'єрний зсув: більше драйву, менше шаблонів

68% опитаних фахівців готові змінювати роботу не заради статусу, а заради нових проєктів, де їхні ідеї будуть чути. Фраза «реалізувати власні ідеї» — це про сміливі проєкти, які надихають та дають відчуття справжнього впливу на результат. І ще, майже половина респондентів (48%) хочуть команду, де буде простір для самореалізації.

Вибір на основі цінностей: коли шукаєш не просто роботу, а свою компанію

65% опитаних креативників шукають компанії з цінностями, які збігаються з їхніми власними. Для них важливо, аби бізнес підтримував соціальні проєкти, мав розвинену внутрішню культуру та реагував екологічно на події навколо. Креативники шукають не просто круті бренди, а щирих однодумців.

Цінності vs проєкти: що важливіше

63% опитаних фахівців кажуть: «Ми обираємо компанію не за проєктами, а за цінностями». Так, навіть круті проєкти (59%) не мають такого значення, якщо компанія не резонує зі світосприйняттям своїх працівників. Чітка позиція бренду як роботодавця, культура відкритості та спільні переконання — ось справжній магніт для креативників.

Фрилансери та inhouse: хто насправді обирає зміни

69% опитаних фрилансерів завжди в пошуку нових можливостей і готові змінювати проєкти, коли відчувають, що не отримують потрібної динаміки чи розвитку. Inhouse-спеціалісти стриманіші — лише 31% респондентів цієї категорії хочуть щось змінювати. Тут ми бачимо різні пріоритети: фрилансери прагнуть свободи та різнопланових завдань, тоді як inhouse шукають стабільності та ясності.

Результати дослідження вказують на те, що креативна індустрія в Україні перебуває у процесі великої трансформації. Гнучкість, свобода, можливості реалізації та цінності  все більше впливають на вибір фахівців та розвиток галузі. У фокусі — адаптивність до сучасних викликів та нові підходи до роботи.

Дослідження проведене дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному додатку Gradus. Цільова група дослідження: представники креативних індустрій – три сегменти: працюють на боці виробників, на боці креативних агенцій, фрилансери. Період проведення поля: 1 серпня – 2 вересня 2024 року. Розмір вибірки: 189 респондентів.

Довідково:

Агенція комунікацій «ВАРТО» — українська агенція маркетингових комунікацій, що надає послуги у сфері PR, маркетингу, реклами, розробки SMM-стратегій, організації промо та PR-акцій з 2005 року. Агенція за свою історію має понад 300 брендів-клієнтів —  український середній та великий бізнес, міжнародні корпорацій, NGO організації.

Всеукраїнська рекламна коаліція — найбільше громадське об'єднання рекламної індустрії України, що працює вже понад 25 років на ринку країни. ВРК ініціює та підтримує різноманітні активності, які сприяють розвитку індустрії, вирішенню її насущних проблем та викликів, що постають перед учасниками рекламної спільноти країни.

Gradus Research — технологічна дослідницька компанія повного циклу, що проводить кількісні, якісні та лонгітюдні дослідження. Платформа Gradus, до якої респонденти долучаються як через мобільний додаток, так і через веб-інтерфейс, дає можливість проводити маркетингові та соціологічні дослідження серед населення України, включно з ВПО, та українських мігрантів за кордоном. Також платформа діє серед населення країн ЄС, США та Середньої Азії. Технологія опитувань Gradus дозволяє отримувати інсайти протягом 24 годин.

Happy Monday — платформа з розвитку карʼєри, де зустрічаються сучасні й інноваційні компанії та свідомі мотивовані кандидати. Ми допомагаємо талантам будувати власний свідомий шлях професійного зростання, а компаніям — розвивати бренд роботодавця та знаходити «своїх» кандидатів.
Залишити коментар

Актуальне

Ілон Маск є одним із небагатьох переможців від тарифів Трампа на автомобілі

Аналітика

Ілон Маск є одним із небагатьох переможців від тарифів Трампа на автомобілі

Аналітика

«Ми збираємося ввести 25% мито на всі автомобілі, вироблені не в Сполучених Штатах», — сказав Трамп у Білому домі. «Ми будемо стягувати з країн плату...

28.03.25

799

0
Чому Трамп одержимий ідеєю захоплення Гренландії

Аналітика

Чому Трамп одержимий ідеєю захоплення Гренландії

Аналітика

Президент США Дональд Трамп сповнений рішучості взяти під контроль Гренландію — найбільший острів у світі і самоврядну територію Данії, незважаючи на...

28.03.25

540

0
Фанат боротьби зі старінням Браян Джонсон хоче почати «секвенування фудома»

Аналітика

Фанат боротьби зі старінням Браян Джонсон хоче почати «секвенування фудома»

Аналітика

Так само, як секвенування геному визначає генетичний склад організму, Браян Джонсон — інвестор і засновник руху Don't Die — хоче почати секвенування «...

26.03.25

506

0
Підпишіться на нас

Раз на тиждень ми будемо надсилати Вам найцікавіші новини тижня

Конфіденційність гарантована

Популярні статті

Для еліти будують бункер вартістю 300 мільйонів доларів на випадок Третьої світової війни

Бізнес

Для еліти будують бункер вартістю 300 мільйонів доларів на випадок Третьої світової війни

Нерухомість

У 2026 році планується відкрити розкішний бункер «судного дня», призначений лише для членів, з басейнами, охороною здоров’я на основі штучного інтелек...

25.01.25

44 351

0
Гранти для підтримки ідей та бізнесу 2024

Гранти для підтримки ідей та бізнесу 2024

В Україні можна отримати грант на бізнес чи реалізацію ідеї. Війна не зупинить зростання економіки та прогрес в розвитку нашої країни. Розповідаємо пр...

15.01.24

7 713

2
10 головних фінтех-інновацій, які ви повинні знати

Інновації

10 головних фінтех-інновацій, які ви повинні знати

Fintech

Фінансові технології або фінтех - це більше, ніж просто модне слово у світі фінансових послуг. Користувачі, а також підприємства наздоганяють тенденці...

12.10.23

6 041

1
Google каже, що його новий квантовий чіп вказує на існування кількох всесвітів

Інновації

Google каже, що його новий квантовий чіп вказує на існування кількох всесвітів

Інновації

Google у понеділок анонсувала Willow, свій останній, найкращий квантовий обчислювальний чіп. Заяви Google щодо цього чіпа щодо швидкості та надійності...

11.12.24

5 679

0
Макдональдс: Гамбургери на першому плані, але нерухомість - основа доходу

Макдональдс: Гамбургери на першому плані, але нерухомість - основа доходу

Чи знали ви, що найбільша мережа закладів швидкого харчування, "Макдональдс", насправді отримує велику частину своїх прибутків від нерухомості? За ві...

08.11.23

5 671

1

 

Опитування
У якій соцмережі ви проводите найбільше часу?
Facebook
13% (41)
Instagram
6% (20)
TikTok
9% (30)
Telegram
23% (75)
Youtube
31% (101)
Twitter
2% (5)
А що це?
15% (49)
Залишити коментар

Натиснувши «Прийняти всі cookie-файли» ви погоджуєтесь на розміщення всіх cookie-файлів на вашому пристрої. Ви можете змінювати налаштування cookie-файлів або відкликати вашу згоду на їх використання у будь-який час натиснувши на «Налаштування cookie-файлів».