Як просувати інтернет-магазин: покрокова стратегія

15.12.25

0

225

Press release

0

Запуск бізнесу у сфері онлайн-продажів приваблює, проте багато проєктів губиться через високу конкуренцію та відсутність чітких планів розкрутки. E-commerce сайт стане прибутковим, якщо вже на етапі розробки ретельно продумати стратегію його розвитку, підібрати методи просування інтернет магазина з урахуванням специфіки ніші, трендів та інтересів цільової аудиторії. Важливо мати чітко сформульовані цілі та грамотно комбінувати різні маркетингові інструменти, щоб рухатися вперед. Розберемося докладніше, як підійти до розкрутки сайту у сегменті онлайн-комерції.

З чого почати просування інтернет-магазина?
З чого почати просування інтернет-магазина?

З чого почати просування інтернет-магазина?

Почати розкрутку магазина у мережі потрібно з формування стратегії. Вона допоможе позначити цілі та знайти шляхи їх досягнення. Маленький інтернет-магазин на стартовому етапі може обійтися маркетинговим планом, проте деталізованим. Стратегія чи план визначають пріоритети проєкту, його сильні сторони. Також в них міститься інформація, потрібна для виконання подальших робіт, що дозволяє приблизно розрахувати бюджет. Щоб правильно вибрати стратегію та позиціювання бізнесу-початківця, важливо визначити портрети цільової аудиторії та проаналізувати особливості конкурентів.

Аналіз цільової аудиторії та конкурентів

Вивчення основних сегментів споживачів запропонованих товарів чи послуг дає інформацію про те, якими способами повинна бути реалізована розкрутка магазина в інтернеті та як зацікавити потрібні категорії клієнтів. Дослідження ринка, опитування та розгляд поведінкових факторів потенційних покупців допомагає розібратися з аспектами:

  • хто буде купувати продукт (вік, стать, доходи, освіта, інше);
  • коли він буде корисним клієнту;
  • які проблеми вирішує запропонований товар;
  • якою повинна бути торговельна пропозиція, що мотивує до покупки у конкретному магазині.

Аналіз цільової аудиторії та конкурентів
Аналіз цільової аудиторії та конкурентів

Аналіз діяльності компаній, що конкурують, дає можливість дізнатися більше інформації про цільову аудиторію та специфіку ринку. Вивчаючи методи просування чужих товарів та послуг, можна взяти на озброєння ефективні ідеї, а також врахувати помічені помилки та недоліки. Ще під час дослідження конкурентів стають помітними незаповнені ніші, де розвивати бізнес легше. Для всебічного тестування доцільно оформити замовлення у тих, з ким потенційні клієнти гарантовано порівнюватимуть нову компанію зі схожими пропозиціями. Важливо проаналізувати стиль комунікації з аудиторією, основні канали залучення трафіку, методики популяризації бренду та формування лояльного відношення до нього. З отриманими даними можна впевненіше запускати проєкт та складати унікальні пропозиції.

Як вибрати ефективні канали просування онлайн-магазина?

Після постановки чітких цілей, визначення особливостей ЦА та аналізу ведення бізнесу конкурентами настає час підбору каналів для розкрутки інтернет-магазина. Варіантів багато, через що на старті власники сайтів часто впадають у крайнощі. Одні бажають залучити максимальну кількість джерел трафіку та перший час не відстежують їх ефективність. Інші концентруються на одному каналі, витрачають час на мікроменеджмент та рахують вартість залучення клієнта щодня. Рекомендуємо придивитися до кількох способів просування та знайти свою оптимальну комбінацію.

Як вибрати ефективні канали просування онлайн-магазина?
Як вибрати ефективні канали просування онлайн-магазина?

SEO-просування – джерело органічного трафіку

Успішна розкрутка магазина в інтернеті не може обійтися без якісної SEO-оптимізації сайту – постійного рутинного процесу, що не дає швидких результатів, проте забезпечує ресурс органічним трафіком на тривалий час. Суть SEO полягає в адаптації проєкту у мережі до вимог пошукових систем. Вони удосконалюють алгоритми, на верхніх рядках пошукової видачі показують тих, хто дотримується правил та одночасно максимально точно дає відповідь на конкретний запит користувача. Щоб інтернет-магазин сподобався пошуковику, потрібно проводити внутрішню та зовнішню оптимізацію сайту. Перша полягає у:

  • зборі, розширенні та фільтрації семантичного ядра (ключових фраз, за якими шукають товари);
  • наповненні ресурсу цікавим та інформативним контентом;
  • формуванні продуманої та інтуїтивної структури інтернет-магазина;
  • покращенні юзабіліті, комфорту роботи з магазином для користувача.

Щоб пошуковий робот правильно зчитував структуру сторінок сайту, необхідно на кожній прописувати мета-теги. На індексацію також впливають технічні помилки на сторінках. Їх легко виявити, наприклад, за допомогою Google Search Console. Для виявлення та виправлення значних проблем краще звернутися за технічним аудитом до спеціалістів. Покращити репутацію якісного сайту можна за допомогою зовнішньої оптимізації – отримання посилань на магазин з авторитетних ресурсів переконає робота в солідності проєкту.

SEO-просування – джерело органічного трафіку
SEO-просування – джерело органічного трафіку

Контекстна та таргетована реклама

Контекстна реклама – оголошення, що відображаються поруч з пошуковою видачею, а також на партнерських ресурсах. Користувач бачить її у відповідь на чіткий запит. Такий маркетинговий інструмент оперативно залучає трафік на новий чи давній проєкт, інформує про акції та надходження товарів, стимулює до покупки тих, хто шукає певний продукт. Компанія Google створила спеціальний сервіс Google Shopping, щоб через рекламний кабінет продавці могли налаштовувати показ у пошуковику короткої інформації про товар. Користувач побачить фото, ціну та короткий опис продукції, за бажанням клікне та потрапить на сторінку картки товару.

Таргетована реклама відображається у соціальній мережі для аудиторії, яку можна сегментувати за самими різними параметрами: від віку та сімейного стану, до захоплень. Для отримання бажаного ефекту важливо, щоб сегмент аудиторії не був надто розмитим за характеристиками. Якщо контекстні оголошення спрямовані на користувачів з конкретним запитом, то таргет скоріше сприяє формуванню запита. Обидва маркетингових інструменти приводять трафік швидко, але тільки на той період, поки власник інтернет-магазину вкладає гроші в рекламу.

Контекстна та таргетована реклама
Контекстна та таргетована реклама

Ремаркетинг та e-mail маркетинг для повторних продажів

Щоб прийняти рішення про покупку, людині потрібен деякий час, а у потоці подій легко забути про товар, що сподобався. Ремаркетинг — нагадування про переглянуту раніше продукцію чи заповнений кошик, а також взаємодія з тими, хто звертався з питаннями до менеджерів у різних каналах. Крім рекламних оголошень для цього актуальні розсилки в месенджери, смс та на e-mail. Потенційний клієнт може залишити свою пошту під час відвідування сайту, використати для комунікації телефон або улюблений месенджер. Спілкування через зручний для нього канал допоможе вибудувати довірчі відносини. Листи на електронну пошту особливо позитивно сприймаються користувачами, адже вони не відривають: людина перевіряє скриньку у зручний для себе час. E-mail-маркетинг також допомагає мотивувати до повторних покупок, коли:

  • доступні індивідуальні пропозиції до особистих свят;
  • з’явилися у наявності товари, якими користувач цікавився раніше;
  • запущені актуальні для покупця акції тощо.

За статистикою у 2023 році e-mail використовували 4,37 млрд людей, а до 2027 року ця цифра зросте до 4,83 млрд. Якщо є база контактів, яка регулярно перевіряється та фільтрується, не нехтуйте можливістю нагадати про себе тим, хто зацікавлений у покупці та гарантовано позитивно ставиться до магазина.

Ремаркетинг та e-mail маркетинг для повторних продажів
Ремаркетинг та e-mail маркетинг для повторних продажів

Просування інтернет-магазина у соцмережах

Ще один аспект, без якого не можуть обійтись стратегія просування інтернет-магазина та продажі онлайн – позиціювання у соціальних мережах. Платна реклама приводить на сайт тих, хто вже готовий купувати товари. Акаунти з відповідною тону майданчика інформацією приваблюють органічний трафік та підвищують довіру до бренду. Вони дають можливість спілкуватися з аудиторією, працювати з відгуками, створювати інформативні пости.

Facebook пропонує створити свій магазин на спеціальній сторінці, щоб користувачі могли придбати продукцію без переходу на інші майданчики. З цим магазином легко зв’язати акаунт Instagram, щоб в постах та історіях згадувати про акції, пропозиції, варіанти комбінування товарів. Сторінка без прив’язки до Facebook також буде ефективною, якщо «піймати» настрій цільової аудиторії. Платформа TikTok підійде для взаємодії з юним поколінням, адже 25% її користувачів молодше 19 років. Ще 22,5% активних користувачів мають віковий діапазон від 20 до 29 років. Короткі захопливі ролики про товари чи послуги, а також різноманітні залаштункові процеси приваблюють таку аудиторію.

Популярність набирає й інфлюенс-маркетинг – співробітництво з блогерами, відомими особистостями та лідерами думок. Такі люди за домовленістю можуть рекламувати товари на своїх сторінках, розповідати про переваги покупок, пропонувати знижки за промокодом. Окремої уваги заслуговують акаунти з невеликою аудиторією сегмента, який точно зацікавлений у запропонованій продукції.

Просування інтернет-магазина у соцмережах
Просування інтернет-магазина у соцмережах

Аналіз результатів та оптимізація стратегії

Після вибору каналів просування і початку роботи з ними важливо відстежувати ефективність маркетингових методів, що використовуються, а також оптимізувати стратегію, посилювати чи залишати слабкі зони, активізувати ті, від яких вдається отримати високі результати. Різноманітні системи аналітики роблять e-commerce-бізнес максимально прозорим та простим для оцінки. Серед пріоритетних для відстежування метрик:

  • відвідуваність сайту та конкретних сторінок;
  • сторінки відмов (важливо визначити причини відходу з сайту);
  • рівень конверсії на кожному етапі вирви продажів (стадії відмов допоможуть розглянути відмову з різних ракурсів);
  • процент покупців, які повертаються (їх зацікавити дешевше, ніж нових);
  • процент забутих кошиків;
  • період перебування у застосунку або на сайті.

Ще важливо знати середній чек покупця. Для визначення цієї цифри достатньо дохід від замовлень за певний період розділити на число замовлень. Показник допомагає визначити купівельну спроможність аудиторії, ефективність акцій, піки виторгу залежно від сезону та інших критеріїв, готовність користувачів вибирати дорожчі товари. Також продавець бачить рівень відповідності асортименту очікуванням відвідувачів та тип клієнтів, приведених за допомогою маркетингової стратегії.

Аналіз результатів та оптимізація стратегії
Аналіз результатів та оптимізація стратегії

Лайфхаки з нашого досвіду, що працюють

Оптимальна концепція розвитку інтернет сайту вибудовується індивідуально, але є аспекти, актуальні для онлайн-проєкту у будь-якій комерційній ніші. Почати варто з домену, що запам’ятовується, щоб його легко було ввести в адресний рядок. Для збільшення прямих переходів доцільно закликати додати сайт у закладки на сторінках з цікавим контентом. Магазин повинен бути безпечним, якісний хостинг та регулярна перевірка на віруси дозволять уникнути неприємностей у цій сфері. Ще принципові:

  • створення якісного контенту для людей та його регулярна актуалізація;
  • швидкий доступ до інформації про оплату, доставку та можливості повернення (без тривалих пошуків у меню);
  • продуманий локальний пошук;
  • наявність функціональної мобільної версії інтернет-магазину, адаптація інтерфейсу під гаджети з різними розмірами екранів.

Корисність сайту пошукові системи оцінюють за різними параметрами, і регулярний прихід відвідувачів з різних каналів – один з них. Якщо джерело трафіку виявилося малоефективним на стартовому етапі, можливо варто повернутися до нього пізніше і використовувати іншу тактику взаємодії з потенціальними відвідувачами.

Ключ до ефективного просування – стратегія

Секрет прибуткового конкурентоздатного інтернет-магазину у продуманій постановці цілей та створенні стратегії розкрутки ще перед запуском сайту. Щоб покроково її реалізувати, потрібно дослідити ринок та підходи конкурентів, визначити та використовувати оптимальні канали просування. SEO та контекстна реклама формують трафік з пошуку, а з соціальних мереж люди приходять завдяки таргету та акаунтам бренду на цих майданчиках. Розсилки на e-mail та в месенджери заманюють тих, хто вже купував товари або придивлявся до них. Якщо відстежувати результати від прикладених зусиль та удосконалювати тактику, успіх комерційного проєкту у мережі неминучий. 

Залишити коментар

Актуальне

Як просувати інтернет-магазин: покрокова стратегія

Бізнес

Як просувати інтернет-магазин: покрокова стратегія

Ecommerce

Запуск бізнесу у сфері онлайн-продажів приваблює, проте багато проєктів губиться через високу конкуренцію та відсутність чітких планів розкрутки. E-co...

15.12.25

225

0
Як пісня "Baby Shark" вивела Pinkfong на фондовий ринок

Бізнес

Як пісня "Baby Shark" вивела Pinkfong на фондовий ринок

Бізнес

«Танець малюка-акули» прогримів на весь світ майже десять років тому, але цей вірусний джингл, який зібрав понад 16 мільярдів переглядів на YouTube, д...

10.12.25

707

0
Як зіграти на бумі акцій відеоігор

Інвестиції

Як зіграти на бумі акцій відеоігор

Інвестиції

Дуглас Кройц здригнувся, коли новина про придбання Electronic Arts Inc. за 55 мільярдів доларів прийшла до його поштової скриньки. Для аналітика з фон...

09.12.25

706

0
Підпишіться на нас

Раз на тиждень ми будемо надсилати Вам найцікавіші новини тижня

Конфіденційність гарантована

Популярні статті

Для еліти будують бункер вартістю 300 мільйонів доларів на випадок Третьої світової війни

Бізнес

Для еліти будують бункер вартістю 300 мільйонів доларів на випадок Третьої світової війни

Нерухомість

У 2026 році планується відкрити розкішний бункер «судного дня», призначений лише для членів, з басейнами, охороною здоров’я на основі штучного інтелек...

25.01.25

46 231

0
Гранти для підтримки ідей та бізнесу 2024

Гранти для підтримки ідей та бізнесу 2024

В Україні можна отримати грант на бізнес чи реалізацію ідеї. Війна не зупинить зростання економіки та прогрес в розвитку нашої країни. Розповідаємо пр...

15.01.24

9 588

2
10 головних фінтех-інновацій, які ви повинні знати

Інновації

10 головних фінтех-інновацій, які ви повинні знати

Fintech

Фінансові технології або фінтех - це більше, ніж просто модне слово у світі фінансових послуг. Користувачі, а також підприємства наздоганяють тенденці...

12.10.23

7 931

1
Макдональдс: Гамбургери на першому плані, але нерухомість - основа доходу

Макдональдс: Гамбургери на першому плані, але нерухомість - основа доходу

Чи знали ви, що найбільша мережа закладів швидкого харчування, "Макдональдс", насправді отримує велику частину своїх прибутків від нерухомості? За ві...

08.11.23

7 305

1
Google каже, що його новий квантовий чіп вказує на існування кількох всесвітів

Інновації

Google каже, що його новий квантовий чіп вказує на існування кількох всесвітів

Інновації

Google у понеділок анонсувала Willow, свій останній, найкращий квантовий обчислювальний чіп. Заяви Google щодо цього чіпа щодо швидкості та надійності...

11.12.24

7 174

1

 

Опитування
У якій соцмережі ви проводите найбільше часу?
Facebook
12% (48)
Instagram
6% (23)
TikTok
8% (33)
Telegram
22% (88)
Youtube
35% (143)
Twitter
1% (5)
А що це?
16% (65)
Залишити коментар

Натиснувши «Прийняти всі cookie-файли» ви погоджуєтесь на розміщення всіх cookie-файлів на вашому пристрої. Ви можете змінювати налаштування cookie-файлів або відкликати вашу згоду на їх використання у будь-який час натиснувши на «Налаштування cookie-файлів».